2013. június 5., szerda

A Jaguárok. ;)

Hátulról szerelés közben.
Télen a Merci motor szervizben volt.
 Claas Jaguar 690 SL szerviben.
 A szériaszám,a márka és a típus. 
 Egy kicsit megújulva az új Claas traktorok körében.
A lényeg,hogy Jaguár. :)
 Minden ami lényeg.
 Claas Jaguar 850.
 Még amikor az IKR forgalmazta őket...
 A Jaguar és az Axion 820.
Összepakolva.

690 SL-es Jaguar? Hmmm.... Nem is halottam róla....na jó...ideje megismerni. Rokona a Gorzsán található Claas Dominator 108 SL-nek,Mercedes motoros és Claas. Nagyából ennyi.....na jó nem nem éppen.     Alkalmas szimplán csak kaszálásra. Alkalmas kukorica és lucerna silózására is,de a néhány képen látható gép csak az előbbi dolgokat látja el egy Claas Disco 855-ös 3-as kapcsolású fűkaszával.Segítői pedig egy 930-as és egy 926-os Fendt Vario,akik a rájuk szerelt Claas Disco 8550 C-s 3-as kapcsolású fűkaszával vannak felvértezve.(Utóbbiakról is hamarosan készülni fog  bejegyzés). Visszatérve az "öreghez" ritka látvány az ilyen,legalább is nekem az. Sajnos maga a Jaguar nem olyan amilyennek kéne lenni,de se baj. A fülke alatti lámpák hiányoznak és azokat helyettesítették a két fenti munkalámpával,tisztára úgy néz ki mint az ott található 850-es Jaguar. Nem nagy baj,csak szokatlan a látvány. A régi zöld IKR-es matricák se mindennapiak. Igazi muzeális értékek,feldobják a gépet. Az öreg 690-esről ennyit nézzük a már megemlített 850-es Jaguart. Neki sincsenek a fülke alatt munkalámpái,de neki már alapból a fülke tetejét akarom mondani a visszapillantón vannak a "fenti munkalámpái". Ő már nem  kaszál hanem lucernát(Claas PU 300 HD rendfelszedő adapterrel) és kukoricát is silózik. A külseje is megváltozott na meg a felírat is. A forgalmazói matricázása is megváltozott. Már nem az öreg IKR-es  matricák,hanem a jól ismert Axiál matricák virítanak rajta oldalt és hátul is. 
Hamarosan munka közben is szeretnénk lefotózni a őket,csak meg kéne találni azt a táblát ahol akkor dolgoznak na meg ahogy az időnk engedni, ;)

A képeket télen és nyáron készítettük Pap Laci barátommal. Télen (2013.02.20) vegyes időjárások közepette tekertünk ki először az Kitéhez majd a Hód-Mezőgazdához. A Kiténél egy 6620-as,egy 7730-as,egy 8320-as és végül egy 6115R-es John Deere-t fotóztunk le,amikről külön-külön hamarosan bejegyzések lesznek. Ezután a Hód-Mezőgazdához tekertünk át,ahol sok ritka gépet fotóztunk.Voltak olyanok,akik a műhelyben voltak és készültek a szezonra,és voltak olyanok is,akiket már felkészítettek a szezonra vagy még téli álmukat aluszták és bizony voltak olyanok is,akik már dolgoztak vagy csak a vadászok szállításában segítettek. A képek készültekor a változó fényviszonyok miatt nem volt egyszerű a fotózás,de valahogy megbirkóztam velük. Ekkor játszottam a megvilágítási idővel és a fehér egyensúlyt felhős módra állítottam na meg Makró módot is alkalmaztam.
Nyáron (2013.06.05.),amikor kimentünk borongós időnk volt.(Ekkor ugyan azokat a dolgokat alkalmaztam mint télen).Kevés fény,sok felhő.  Ezek azok a dolgok,amik egy fotó szépségét lerombolják. Színtelen a kép,nem látványos,élvezhetetlen,de ha van egy kis fény azzal már lehet valamit kezdeni sőt akkor még lehet,hogy látványosabb fotókat tudunk készíteni mint sok fénynél. Utóbbi mondatom második tagmondatában megfogalmazottak eredményét hamarosan megnézhetitek a 6115R-es John Deere-ról készült bejegyzésemben,galériámban.