2013. április 25., csütörtök

Gorzsai látogatás 1.

 A gorzsai géppark egy része. 
 Eleje
 A fűkasza adapter
 John  Deere 6850
 Oldalasan hátulról
 Az öreg John Deere embléma
 A repülő és a kidobó rész.
 Hátulról,lesántulva
 A márka és a széria szám.
Oldalról,közben lesántulva

A mai nap gyakorlatra mentünk évzáró bulizni,de bizonyos személyek miatt nem volt igazán kedvem ott lenni a bulin.Ezért aztán fogtam magam és Laci barátommal elmentünk és meglátogattuk a Gorzsai Mezőgazdasági Rt. gépparkját,ahol már Rau Ádám,Kelemen András és Horváth Tamás is megfordult.A gépparkhoz érve egyeztettünk Alföldi Róberttel,a Gorzsai Mezőgazdasági Rt. üzemvezetőjével,hogy megérkeztünk és szeretnénk fotózni.Miután megtörtét az egyeztetés szétnéztünk az gépek között és fotóztunk is néhány gépet minden szögletből.
A képen egy nagyon ritka gép látható,egy John Deere 6850-es önjáró silózó és kaszáló gép.Ezért már megérte eljönni.További képek hamarosan.

A dupla kapcsolású ritkaság.

 TSZ időkre emlékezve.
 Elölről.
 Oldalról.
 Magyar büszkeségünk. :)
A jól ismert szériaszám,amit ha kiejtünk rögtön az eszünkbe jut,hogy mi az.
Sétálás közben rábukkantam erre a csodás kapcsolásra.Mikor megláttam se kép,se hang,öröm az arcomon,csak megyek és megyek kinek valami célja van,Laci és Csabi kérdik,hogy mi van? Erre én:Ott egy ritka gép,amit már rég óta látni akartam volna...Basszus nem hiszem el :) <3
Odaértünk.Körbenéztem,öröm könnyek az arcomon,gyomrom összeszorult és az a csodás érzés,amikor körbe fotóztam és körbe néztem...FELBECSÜLHETETLEN. :)
Sajnos ma már egyre jobban megfogyatkozik a dupla kapcsolású IH-6200-as gabonavetőgépek száma Magyarországon,de viszont a sima egy tagú 6200-asok száma nem fogyatkozott meg annyira.Az a konstrukció is sajnos kihaló félben van,de nem annyira mint a dupla kapcsolású. A képen látható darab már sajnos nem üzemel vagy őszintén megvallva nem tudom.Az is lehet,hogy üzemel,csak nem tudok róla.Na majd utána járok(Remélem használják).Annyi biztos,hogy az ottani egytagúak üzemelnek,mivel tavaly ősszel láttam őket az MTZ-k után vontatva.Végül erre a gépre is azt tudom,mondani,hogy sok új vetőgépet felül múlna.

Információk,gyári fotók és a többi,más kialakítású IH-6200-as vetőgépek,

A veteránok,akik még kaszálnak és silóznak a mai napig. :)

 Fortschritt E-301 adapter nélkül.
 Az adapter és az őt hajtó gép.
 Hátulról a veterán silózó gép.
 Fortschritt E-281 hátulról.
 Fortschritt E-281 elölről a 9-es számú E-296-os szántőföldi vágóasztallal.
A hátsó gépudvarban barangolva ezt a két nagy ritka gépet találtuk.Külön adaptert és külön hajtógépet még sosem láttam,így belátást nyertem a hajtógép belsejében(Fortschritt E-301).Ezután a silózó gépre lettem figyelmes,amit életemben először láttam élőben.Véleményem szerint a silózó gép elég jó állapotban van,de a kaszáló gépre egy festés rá férne.Remélem erre a közel jövőben hamarosan sor fog kerül. :) A Fortschritt E-281-esben az a ritkaság,hogy barna színben van.
A kaszálógépeknek volt egy harmadik társa,de ő már a mezőgazdasági gépek temetőjében pihen sajnos. :(
Hamarosan arról is lesznek képek.

Információk és gyári felvételek a kaszálógépről .Nézd meg mennyire tér el a gyári állapotoktól a képen látható gép.


Kettő igen ritka silózó gép a sok közül. :)

Nagy szervizben az egyik Hesston 7600-as silózó gép.
Mint a TSZ időkben. :(
:) A "csatasorban"pedig ott a másik Hesston 7600-as. :)
Régi időkbe öltözve a gorzsai géppark és megint ott van a Hesstonka. :)
A két amerikai. :)

Barangolásunk során megint egy ritka gép típussal találkoztunk,amiből ráadásul kettő is van.Ez(ek) pedig nem más(ok) mint a Hesston 7600-as silózó gép.Az egyiket a műhelyben láttuk,aki éppen nagy szervizen volt.A másikat pedig hátul a "csata sorban"láttuk az egyik vetéjtárásval. Megint csak jó volt látni,hogy ezeket a ritka gépeket mennyire megbecsülik még úgy is,hogy mellettük ott vannak az új gépek.Ezt azért is mondom,mert sokszor elő szokott fordulni,hogy ha van egy új korszerűbb gép,akkor az a régi gépet el nyomja és végül miattuk azok a gépek hátul a vasasban végzik. Szerencsére(ahogy a képeken is látjuk)Gorzsán nem így van. :)
Megint csak azt tudom mondani,hogy egy olyan géppel találkoztam,ami nagy kincs és számomra igazi ritkaság. :)

Információk és régi felvételek a gépről. :) Szerintem egy gyári állapotú géphez viszonyítva nagyon jó állapotban vannak,de ezt döntsétek el ti. :)

A veterán kaszálógép,aki szezonjára készül.





 Egy kicsit ferdén. :) 
Szervizelés közben. :)
Ahogy mentünk át a másik udvarba Gorzsán megláttuk ezt a csoda gépet,akit éppen szervizeltek,készítettek fel a szezonra.
Öröm volt látni,hogy van olyan hely,ahol még megbecsülik és rendben tartják ezeket az öreg és jól működő gépeket. :)
Ez azért is nagy szó,hogy megbecsülik,mert valahol már a mezőgazdasági gépek temetőjében kötnek ki a régi idők gépei.Vannak olyan helyek ahol ugyan használják a régebbi idők gépeit,de azok nagyon rossz állapotban vannak,nem vigyáznak rá és nem becsülik meg őket,pedig megérdemelnék,mivel nagyon hatékonyak és vannak olyan esetek,hogy jobbak is mint az új gépek.
A képeken egyébként egy Fortschritt E-302 önjáró kaszálógép látható.

Információk és gyári fotók a gépről. Nézd meg,hogy mennyire jó állapotban van a képen látható gép a gyári állapotokhoz képest.

Az 5 magyar legenda Gorzsán.

 Kettecskén,a háttérben pedig a víztorony.
 A jól ismert betűtípus na meg a levegőszűrő és a kipufogó is.
 Siló tolólap felépítménnyel.
 Oldalról.
 Egyik...
 ..Másik.A motorháztetőn elhelyezett lámpák alapján ő tutira,hogy silót tapos. :)
 Lentről.
 Általában 5-en szoktak itt állni,de most kettő,kettő pedig hátul áll,az ötödik pedig segít az elakadt gépeken,akik magágyágyat készítenek.
 Hátul a gépudvarban a két John amerikai mellett.
 Régi időkbe öltözve.
Pózolás. :)
A "csatasorban"pedig a másik kettő.
5 Rába egy helyen? Képtelenség,de woálá!Mégis annyian vannak és nagyon jó állapotúak.Van olyan Steiger akiben már John Deere erőmű,van akiben még az öreg D-10-es motor dübürög és van olyan is akinek megvették a John Deere motort,de nem rakták bele.(a főnök nem engedte,nem is baj. (: ).
Amikor a fotók készültek,sajnos az egyik segített a bajba jutottakon a másik négy pedig ugyan bent volt,de különböző helyeken,így nem sikerült őket együtt lefotóznom.Remélem lesz még rá alkalmam.
Így dió héjban ennyit tudok mondani erről a kis történetről,végül két Rábás idézettel zárnám eme bejegyzést:

Rába Steiger:A magyar monster truck. :)
 és a Tractor Works által forgalmazott felsőkön álló idézet:
Rába Steiger 250. The Hungarian legend. :) <3 


Régiségek kicsiny parkja Gorzsán egy két új technikával...

Néhányan a sok közül..
A "plac" sarkában....
Figyelemre méltó. Külön névjegy tábla minden pótkocsinak...
John Deere 4730.
Állapotuk kiváló. :)
Maszkot vett a Szöcske. :P
Néhány lényeges,fontos dolog a gépen...
Típus,szám,márka... John Deere 4730. :)
Az éjszakai munka segítői...
A körbála készítők... Hamarosan érkezik az új generáció.
A Rábákra összpontosítva.
Az égi segítő....
Belarusszzziiiaaa...
Kettecskén..
Más kipuffal...
Ha kell silóznak is...
"Gólya"
MT3 50+ PF-0,5 homlokrakodóval.
Oldalról...
A magyarok és egy amerikai.
Egy alföldi Belarus...
Megy a cukorrépa vetés is...
Ikarusok.
A "sarok". 
2x Kuhn GA 6002 vontatott rendkészítő
John Deere 582-es hengeres bálázók. 
Novor-1005 szántóföldi permetezőgép.... Rika.
A borsó vetésből hazatérve...



Hungarian..
legends...
Magyar büszkeségeink...
Magyarok,oroszok,amerikaiak....
A vízhordós alföldi...

Gorzsa...számomra az a hely,ahova érdemes benézni minden nap. Jó látni,hogy a mai,modernizált világban a régi,kevésbé korszerű gépekre mennyire oda figyelnek,rendbe tartják őket és dolgoznak velük a magyar földeken na meg a buszok,amelyek szállítják az ott dolgozókat nap mint nap. Persze azért egy két új technika is jelen van már,ami nem is baj... Együttes erővel a mezőgazdaságban. :)